Wij werken mee aan alle lopende verdubbelingsprojecten van de Hunebed Highway, de N34. Al vanaf het begin zijn we betrokken bij dit project. Zo hebben we voor de provincie Drenthe de huidige situatie van de weg in kaart gebracht, voor de tenderfase. Nu zorgen we voor correcte maatvoering tijdens de uitvoering van de 3 verschillende projecten, uitgevoerd door 3 verschillende aannemers.
Zoals we in ons vorige artikel over de N34 schreven is dit een groot en langdurig project. In oktober vinden er verschillende afsluitingen op en bij de N34 plaats, vandaar dat dit een goed moment is om een update te geven over dit project.
Eén van de belangrijkste wegen van de provincie Drenthe is de N34. “Op meerdere delen verdubbelen we de weg en we maken alle kruisingen ongelijkvloers. Zo verbeteren we de verkeersveiligheid. Ook moet Drenthe in alle opzichten optimaal bereikbaar zijn. Dat is nodig voor een leefbare provincie met een sterke economie,” aldus provincie Drenthe.
Wij zijn betrokken bij iedere fase van dit project, bij alle 3 aannemers die werken aan de N34! Zo waren we tijdens de tenderfase al aangesloten bij diverse reconstructies van de Hunbed Highway. Onze expertise Infra-Totaal voeren we uit voor alle 3 aannemers die werken aan de reconstructie van deze weg: BAM, Dura Vermeer en Van Spijker Infrabouw.
De komende weken zijn er een aantal afsluitingen op en rond de N34. De onderstaande afsluitingen vinden de komende tijd plaats:
Tijdens de weekendafsluitingen (9-10 t/m 12-10 en 23-10 t/m 26-10) worden de rotondes onderaan de op- en afritten bij Dalen gemaakt. Momenteel is er al een halve rotonde zichtbaar.
Tijdens de twee weken dat de N34 dicht is, wordt de aansluiting met knooppunt Holsloot gemaakt. Ook wordt de situatie bij de op- en afrit Dalen afgerond.
In deze periode zijn wij 24/7 betrokken bij de maatvoering.
Samen met BAM Infra werken wij aan de verdubbeling tussen Coevorden en Holsloot. Het betreft een verdubbeling van 2×1 rijstrook naar 2×2 rijstroken. Dit inclusief de verbreding van alle op- en afritten, onderliggend wegennetwerk, viaducten en onderdoorgangen.
Voor BAM zijn onze werkzaamheden voor 70% gereed. Momenteel zijn we bezig met de voorbereidingen voor de nuldeformatiemetingen van de nieuwe kunstwerken. Deze voeren we uit na de weekendafsluitingen.
Voor Dura Vermeer maken wij het asfaltontwerp, dit van de verdubbeling tussen Emmen-West en de Frieslandroute. Ook wordt hier de rijstrook verdubbeld van 2×1 rijstrook, naar 2×2 rijstroken. Dit betreft het gedeelte tussen de afslag N391 en de afslag N381. De nieuwe rijbaan is aankomende week gereed – week 42- en de twee viaducten (Brinkmade en Staapharst) de week erna.
Tijdens de weekendafsluiting (16 oktober t/m 19 oktober) zetten we het verkeer om naar de nieuw gerealiseerde rijbaan. Zo kunnen de renovaties aan de bestaande rijbaan (N34) vanaf 20 oktober beginnen.
Voor Van Spijker Infrabouw werken wij aan de aanleg knooppunt Rondweg Emmen-N34 (Emmen-West). Voor deze ombouw van de op- en afrit naar het knooppunt voeren wij de maatvoering uit. Dit project sluit aan op het verdubbelingsproject van Dura Vermeer.
Momenteel zijn we druk bezig om de nieuwe rijbanen klaar te maken bij knooppunt Emmen-West en doen we de betonmaatvoering van de nieuwe kunstwerken.
Nauwkeurige maatvoering vormt dé basis voor een geslaagd project!
Het is prachtig om ons werk uit te voeren in iedere fase van het project!